Monday 24 November 2014

Класификация на електронните магазини

Електронните магазини са вид сайтове създадени за продажба на стоки и услуги. Естествено, също като всички останали и те имат няколко под вида според предназначението и ниша в която се употребяват.

За да има продажби даден електронен магазин той трябва да се използва в правилната ниша с подходяща платформа за търсената аудитория. Тези дейности в Интернет се извършват от специализирани сайтове наречени електронни магазини. От своя страна те се подразделят на следните видове:

Типичен електронен магазин с количка, предлагащ продукти от един вид с наложен платеж. Обслужва се от един администратор, който получава поръчките и ги изпраща по пощата.

Сайтове за безплатни обяви в който всеки може да продава различни частни продукти. Системата позволява на регистрираните потребители да публикуват обяви.

Интернет аукцион е високо развит електронен магазин предоставящ широки възможности за категоризация и отсяване на различни по тип продукти. Нещо като бит базар. Предоставя възможност за сръвняване на продукти и производители. Представител на този вид е eBay.com.

Платформа за електронен магазин под наем. Редица фирми предлагат готова и напълно функционална платформа за електронни магазини, като позволяват да си плащате просто месечен наем.

Има някой български фирми, които предлагат лесна възможност да получите напълно функционален електронен магазин с едно плащане от рода на четири-  петстотин лева заедно с безплатен хостинг, при условие, че използвате поддомейн. За сметка на това предлагат и цялостна поддръжка.

Персонален  електронен  магазин е също добро решение ако имате идея за собствен скрипт и дизайн по свой вкус. Естествено трябва да си изберете хостинг, да ви напишат скрипт специално за вас, домейн и така нататък. Всичко това ще излезе много скъпо.

Друг вид са сайтовете за колектвно пазаруване, който сега са много модерни в нашата страна и вече има над 200 подобни електронни магазина, който печелят от груповото пазаруване.

Друг вариант е да ползвате системи от рода на Яндекс Маркет или Google Merchant Center.

Вече дори Facebook предлага възможност за електронен магазин, като често това се постига с преносими пазарски кошници, който може да се поставят чрез специално приложение.

Витрините са също подобен вид лесно преносими колички, използващи Ajax  или други подобни методи  с които лесно може да създадем електронен магазин във вече съществуващи сайтове, блогове или платформи.

No comments:

Post a Comment